جوش صورت و درمان قطعی آن

بهترین راه درمانی برای رفع جوش صورت چیست؟ خواسته هر انسانی داشتن چهره‌ای زیبا است که در گرو سلامت پوست می باشد.

درمان جوش صورتمشکلات پوستی همانند جوش می‌تواند موضوع آزادهنده‌ای برای بسیاری از افراد باشد.

انواع روش های درمان جوش صورت

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم، روش‌های بسیاری از جمله درمانی‌های پی آر پی، سابسیژن و تزریق فیلر برای رفع سریع جوش صورت به وجود آمده است. هم چنین استفاده از ماسک خانگی و فیشیال پوست نیز تاثیر چشم‌گیری در کاهش جوش، رفع جای آن و جلوگیری از ایجاد جوش دارد. برای درمان جوش صورت در ابتدا باید علت آن را یافت. برای یافتن علت های جوش صورت تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت جوش صورت چیست؟

آکنه و یا جوش یک مشکل رایج بوده که در بسیاری از پوست‌ها وجود دارد. وجود جوش در نواحی صورت به عوامل مختلف بستگی دارد. معمولا در دوره جوانی و یا نوجوانی به علت اختلالات در سیستم هورمونی، جوش ایجاد می‌شود. هم چنین ژنتیک نیز در جوش صورت بی‌تاثیر نیست. برای آغاز به درمان جوش بایستی با علل آن آشنا شد. از دلایل جوش صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمع شدن سبوم و سلول‌های مرده در پوست
  • اختلالات هورمونی در سن نوجوانی
  • چربی بیش از حد پوست
  • عوامل عفونت ‌زا
  • استفاده از داروهای خاص
  • استرس زیاد
  • ژنتیک
  • رژیم غذایی نامناسب

علت جوش چانه چیست؟

وجود جوش بر روی چانه باعث می‌شود افراد اعتماد به ‌نفس خود را از دست داد و به دنبال راهی برای درمان باشند. در ابتدای درمان جوش باید علت آن را دانست. اگر علت ایجاد جوش بر روی نواحی مختلف صورت را بدانید، بهتر می‌توانید آن را درمان کنید. از دلایل رایج و عمده ایجاد جوش بر روی چانه می‌توان به تغییرات هورمونی، چربی و استرس اشاره کرد. به طور کامل تر علت های جوش چانه به شرح زیر می باشند:

  • وجود چربی: وجود چربی بیش از حد در نواحی چانه باعث می‌شود تا جوش‌ها در این ناحیه پدید آیند. در این شرایط، ذرات موجود و باکتری به پوست نفوذ کرده و باعث تجمع چربی می‌شوند.
  • استرس: استرس و اضطراب بیش از حد از دلایل مهم برای جوش صورت در ناحیه چانه است.
  • تغییرات هورمون ها : نوسانات و اختلالات هورمونی اصلی‌ترین علت جوش چانه است. معمولا در دوران بارداری، نوجوانی، بلوغ و یا بعد زایمان جوش‌هایی در ناحیه چانه پدید می‌آیند.
  • موی زیر پوست: گاهی ممکن است شما موی زیر پوستی را با جوش چانه اشتباه بگیرید. موی زیر پوستی در ناحیه چانه به سمت داخل رشد می کند وشباهت بسیاری به جوش دارد.

رفع جوش صورت

در زیر با انواع جوش صورت آشنا خواهید شدک

  • مجلسی: استفاده از ضدجوش های فوری،۲الی ۳بار در روز
  • قارچی: جوش های ریز کنار هم که معمولا روی گونه و پیشانی هستند. تنها راه از بین بردن جوش قارچی شوینده های گوگرد دار هستند.
  • سر سیاه و سر سفید: بهترین راه درمان این نوع جوش ها استفاده از داروی سالیسیلیک اسید ۲٪ اوردینری هست.
  • التهابی: برای این نوع جوش ها حتما به پزشک مراجعه کنید و همچنین فیشیال ماهانه کنترل چربی را انجام دهید.

بهترین ماسک برای جوش صورت در کلینیک زیبایی رژوه

روتین پوستی  برای بهداشت صورت و بهبود سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد جوش بسیار تاثیرگذار است. هم چنین برای تاثیرگذاری بیشتر روتین پوستی بهتر است از ماسک نیز استفاده کنید. در واقع استفاده از ماسک باعث می‌شود تا جوش و جای لک به مرور زمان از بین برود.

ماسک صورت برای جوشبرای درمان جای جوش در فیشیال پوست که در کلینیک زیبایی رژوه برای شما عزیزان انجام می شود، از بهترین  ماسک های استفاده می‌شود. البته شما می‌توانید در منزل نیز از انواع ماسک صورت خانگی استفاده کنید. از انواع ماسک موثر در رفع جوش می‌توان به ماسک‌های خاک رس، پیل آف، لایه بردار، ژل و یا زغالی اشاره کرد.

از بین بردن جوش صورت در یک روز

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی روش‌های بسیاری برای رفع مشکلات پوستی از جمله جوش به وجود آمده است. تزریق فیلر، سابسیژن و پی آر پی از روش‌های موثر برای از بین بردن جوش در کم‌ترین مدت زمان است. توضیحات تکمیلی هرکدام از روش‌ها به شرح زیر است:

تزریق فیلر برای درمان جوش

همانطور که از نام این روش مشهود است، تزریق بر روی پوست صورت انجام می‌ شود. تزریق فیلر می‌تواند با تحریک کلاژن پوست باعث رفع جوش، لک و یا آکنه شود. تزریق فیلر محدودیت جنسی و سنی نداشته و همه کسانی که دارای جوش صورت هستند، می‌توانند از این روش درمانی استفاده نمایند. برای تزریق فیلر از انواع ژل استفاده می‌شود. در این روش ژل مورد نظر توسط پزشک و به کمک یک سرنگ مخصوص در جای جوش صورت تزریق می‌شود.

سابسیژن برای از بین بردن جوش و آکنه

اگر به دنبال از بین بردن جوش صورت در یک روز  هستید، سابسیژن می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ساب سیژن چیست؟ساب سیژن یک نوع روش برای از بین بردن انواع مشکلات پوستی به خصوص جوش صورت است. در این روش جوش و یا آکنه توسط متخصص پوست با وسیله برش و تیز برداشته می‌شود. سپس می‌توانید پوستی شفاف و بدون جوش داشته باشید.

فیلر | پلاژن تراپی

البته سابسیژن با انواع روش‌های درمانی دیگر نیز توصیه می شود. سابسیژن با فیلر یک گزینه درمانی برای درمان زخم، جای جوش و جوانسازی پوست است. سابسیژن با PRP روش دیگری است که شباهت بسیاری با تزریق خونی دارد.

پلاژن تراپی برای لایه‌برداری

پلاژن تراپی یک راهکار نوین و روشی برای لایه‌برداری سلول‌های مرده صورت است. در واقع این روش را می‌توان شبیه به یک جراحی نرم برای جوش صورت دانست. در پلاژن تراپی لایه سطحی پوست از بین رفته و لایه جدیدی جایگزین آن می‌شود. این روش برای از بین بردن جای جوش، آکنه و یا دیگر مشکلات پوستی بسیار تاثیرگذار است. برای پلاژن تراپی از دستگاه مخصوصی به نام پلاژن استفاده می‌شود.

پی آر پی برای درمان جوش صورت

پی آر پی یک روش سریع و پرکاربرد برای رفع جوش صورت است. در این روش با تزریق پی آر پی باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست می‌شود و بدین ترتیب جوش‌ها از بین می‌روند. کلاژن یکی از نیازهای پوست برای جوان ماندن است؛ از این رو کم شدن آن باعث ایجاد جوش بر روی صورت می‌شود. درمان با پی آر پی PRP تاثیر حیرت‌ انگیزی در افزایش کلاژن والاستین و همچنین بالا بردن تولید سلول در پوست دارد.

سخن آخر

برای از بین بردن جوش صورت در یک روز می توان از روش‌های درمانی‌ پی آر پی، سابسیژن و تزریق فیلر در کلینیک زیبایی رژوه استفاده کرد. کلینیک رِژُوِه با مدیریت خسرو جمشیدیان ارائه کننده خدمات تخصصی پوست و مو شامل لیزر، تزریق ژل، بوتاکس، هایفو تراپی، پلاژن تراپی، فیشیال صورت، هیدروفیشال، هیدرودرمی، مزوتراپی، تزریق فیلر، سابسیژن، پی آر پی، کاشت مو ، پاک کردن تتو، درمان تعریق زیر بغل و درمان اگزما می باشد.

ما با جدیدترین تکنولوژی و متد روز دنیا یکی از مجهزترین کلینیک های زیبایی در سطح ایران هستیم. برای گرفتن نوبت و یا مشاوره می‌توانید با شمار های ۰۲۱۸۸۷۷۱۸۲۱ و ۰۹۳۵۱۱۵۹۴۷۹با ما در ارتباط باشید و یا به سایت و اینستاگرام ما مراجعه کنید. با ما دوباره جوانی را تجربه کنید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • حلما علیزاده
    19/04/2024 7:08 ب.ظ

    سلام. چرا من با اینکه قند و شیرینی نمیخورم باز هم جوش میزنم؟

    پاسخ
    • سلام. قند فقط داخل شیرینی و شکلات نیست قند داخل برنج و نان و میوه ای که میخورید وجود داره.
      نان و لبنیات گلوتن دارند و گلوتن ماده ای است که التهاب رو توی بدن ما خیلی افزایش میده و باعث می شود جوش دوباره پدیدار بشن.
      یک ضد جوش که با مبلغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان می توانید بهترین نتیجه را بگیرید

      پاسخ
  • صبور زاده
    15/03/2024 6:14 ب.ظ

    سلام. محصولات بادی شاپ استفاده کنم؟

    پاسخ
    • کلا با محصولات بادی شاپ چندان موافق نیستم چون برای پوست زیادی خشن هستند.
      اوایل استفاده از محصولات بادی شاپ خیلی احساس خوبی ایجاد می‌شود اما بعد از چند وقت استفاده نتیجه برعکس می‌دهد.
      ✅با رِژُوِه، مجدداً جوانی را تجربه کنید.✅

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید