انجام ساب سیژن در کلینیک رژوه

ساب سیژن چیست؟ ساب سیژن صورت یک روش زیبایی محبوب برای از بین بردن آثار گود شدن جوش و ترمیم بافت آسیب دیده پوست است. در این روش درمانی برش زیر پوست به کمک سوزن و بدون تیغ و روش جراحی ایجاد می شود.

ساب سیژن چیست از این روش برای درمان مشکلات پوستی در افرادی توصیه می‌شود که از اسکار آکنه، جوش، زخم‌های عمیق، خط خنده و اخم، سالک و چروک‌های عمیق رنج می‌برند.

ساب سیژن چیست؟

ساب سیژن subcision یک تکنیک بدون جراحی و بدون برش است که می‌توان از آن برای بهبود ظاهر پوست صورت و رفع جای جوش و جای زخم استفاده کرد. این روش یک جراحی جزئی و سرپایی است که در مطب پزشک با ابزار خاصی به اسم سابسیژاتور انجام می شود. ساب سیژن فرایندی است که در آن یک سوزن زیرپوستی وارد پوست می‌شود تا رشته‌های فیبروتیک را که بافت اسکار را به لایه زیر پوستی متصل می‌کند بشکند. با پاره شدن این بافت ها پوست دوباره بافت جدید می سازد و فرورفتگی های روی پوست پر می شوند.

ساب سیژن پوست

جوش های کیستیک، اسکار عمل جراحی، سوختگی های درجه بالا، آبله مرغان یا وجود چین پوستی مانند خط اخم و خط خنده، اصطلاحا اسکارهای چسبنده گفته می شوند.
در این شرایط بین لایه های مختلف درم و ساب درم باند های فیبروتیک ایجاد می شود. این باندها باعث می شوند روی سطح پوست فرورفته شده و زیبایی خود را از دست بدهند. اسکار های عمیق و فرورفته جوش، خطوط اخم پیشانی و یا خط خنده های که روی پوست ثابت شده اند و قابل بازشدن نیستند، نمونه های از این باند ها می باشند. باند های فیبروتیک حتی ممکن است باعث محدودیت حرکتی شود مانند اسکار های سوختگی روی مفاصل.

ساب سیژن پوست چیست
در این موارد هرچقدر که روی جوش، لیزر یا میکرونیدلینگ انجام شود یا داخل چروک ها ژل تزریق شود، بافت های فیبروتیک محکم سرجای خود چسبیده اند و اجازه تکان خوردن به پوست را نمی دهند و درمان با شکست مواجه می شود. پزشک برای بیمار ساب سیژن انجام خواهد داد.

در چه شرایطی از ساب سیژن استفاده می شود؟

به طور مثال برای خط خنده یا خط اخم پزشک زیرپوست کلاینت ژل تزریق می کند و اگر مشاهده شد که کارساز نیست ، براساس شرایط شما تصمیم می گیرد.
در این شرایط پشک ماده ای به اسم تامیسنت را زیرپوست تزریق می کند. این ماده مانع چسبیدن بافت ها به هم می شود.
پزشک ممکن است سابسیژن را دو یا سه بار به فواصل یک تا یک و نیم ماه انجام دهد. در بین جلسات، هر دو الی سه روز یا هفتگی از پانچ الویشن punch elevation یا اندرمولوژی که نوعی مکش برای بالا کشیدن پوست است، کمک بگیرد. وقتی باندهای فیبروتیک کاملا جدا شدند و پوست به حالت طبیعی برگشت، از درمان هایی مانند میکرونیدلینگ و لیزر فرکشنال یا تزریق فیلر استفاده می شود.

انواع لایه های پوستی برای درمان

سابسیژن دسته‌بندی خاصی ندارد و کل روش به کمک یک تکنیک مشخص انجام می‌شود. با این‌حال می‌توان آن را بر اساس لایه پوستی که کار روی آن انجام می‌شود دسته‌بندی کرد. برای تعیین اینکه چه تعداد لایه ها باید انجام شود، پزشک عمق و شدت اسکارها را بررسی می کند.
ساب سیژن را می‌توان در چندین لایه انجام داد که شامل لایه سطحی، لایه میانی و لایه عمیق می باشد. در زیر با انواع لایه ها آشنا خواهید شد.

  1.  سابسیژن لایه سطحی: در این لایه عمق وارد شدن سوزن به پوست کمتر است. سوزن ۲۵ گیج به زیر اپیدرم وارد شده و برای درمان آکنه‌ها و مشکلات پسطحی پوست می باشد.
  2. سابسیژن لایه میانی: ورود سوزن به پوست در بافت‌های عمیق‌تر است.در سابسیژن میانی یک کانول بلانت (معمولاً یک کانول گیج ۲۲ با قطر کمی بزرگ‌تر از یک سوزن گیج ۲۵) برای نفوذ بیشتر به داخل درم استفاده می‌شود.
  3. سابسیژن لایه عمیق: ابزار فلزی خاصی به نام کانلو یا Taylor Liberator در عمیق‌ترین قسمت‌های درم قرار داده می‌شود تا سخت‌ترین اسکارها را از بافت زیرین جدا کند. از آنجایی که سابسیژن لایه میانی و لایه عمقی تهاجمی‌تر از سابسیژن لایه سطحی است، یک سوزن اولیه در پوست وارد می‌شود تا سوراخ کوچکی برای کانولا ایجاد شود.

انواع ساب سیژن بر اساس سوزن

ساب سیژن بر اساس نوع سوزن ها در دسته های زیر طبقه بندی می شود.

  1. ساب سیژن کانولا: پزشک بر اساس نیاز بیمار از انواع کانولا‌ها در اندازه‌ها و طول‌های مختلف استفاده می‌کند. کانولا برای نواحی کوچکی بهترین گزینه است. در این روش با سوزن، سوراخ کوچکی روی پوست ایجاد می‌شود، سپس کانولا از طریق سوراخ به زیر پوست منتقل می‌شود. از کانولا برای جدا کردن نوارهای بافت اسکار که به سمت پایین می‌کشند، استفاده می‌شود.
  2. سابسیژن نوکور: در این نوع ساب سیژن از سوزن‌های نوکور استفاده می‌شود. نوکور جزء اولین وسایلی هستند که برای سابسیژن استفاده می‌شد. این نوع سوزن در مواردی که جای زخم بسیار سفت و فیبروتیک است و برای شکستن آن نیاز به یک دستگاه بسیار تیز است، استفاده می شود.

سابسیژن برای جای جوش

یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی که از عمل ساب سیژن برای آن استفاده می‌شود، سابسیژن جای جوش است. درمان جای جوش به عوامل مختلفی مانند میزان قرمزی جای زخم‌، عمق زخم، محل جوش و نوع پوست بیمار بستگی دارد.

سابسیژن برای جای جوش
معمولا درمان اسکارهای کم‌عمق راحت‌تر از اسکارهای عمیق است. گاهی لازم است که از ترکیب درمان‌ها برای کاهش جای جوش و اسکارها استفاده شود.

سابسیژن و تزریق ژل

یکی از روش‌های ترکیبی به همراه سابسیژن برای این که نتایج بهتری از درمان به دست آید، تزریق ژل یا فیلر است. فیلرها می‌توانند به زیر پوست تزریق شوند و بعد از ساب سیژن، برای پر کردن زیر اسکار و کاهش فرورفتگی‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. آنها همچنین می‌توانند در کنار سابسیژن کلاژن‌سازی را نیز تحریک کنند.

سابسیژن با اندولیفت

یکی دیگر از انواع روش‌های موثر برای درمان اسکار آکنه، سابسیژن با اندولیفت است. در این درمان از لیزر اندولیفت به همراه تکنیک ساب سیژن استفاده می‌شود. این روش می‌تواند به‌ صورت موثری کلاژن‌سازی را تحریک کرده و موجب بهبود سریع اسکارهای آکنه شود.

سخن پایانی

ساب سیژن یک روش زیبایی بدون جراحی برای از بین بردن آثار جوش، زخم‌های عمیق، خط خنده و اخم، سالک، چروک‌های عمیق و ترمیم بافت استفاده می شود.
کلینیک زیبایی رِژُوِه با مدیریت خسرو جمشیدیان تمامی خدمات تخصصی پوست و مو شامل لیزر، تزریق ژل، بوتاکس، هایفو تراپی، پلاژن تراپی، فیشیال صورت، هیدروفیشال، هیدرودرمی، مزوتراپی، تزریق فیلر، سابسیژن، پی آر پی، کاشت مو ، پاک کردن تتو، درمان تعریق زیر بغل و درمان اگزما ارائه می‌دهد. کلینیک زیبایی رِژُوِه با جدیدترین تکنولوژی و متد روز دنیا یکی از مجهزترین کلینیک های زیبایی در سطح ایران است. برای گرفتن نوبت و یا مشاوره به سایت و اینستاگرام مربوطه مراجعه نمایید. با مجموعه زیبایی رِژُوِه، جوانی را تجربه کنید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید